Доклад на вътрешния контрол в БДЖ: Шефът ни е лъжец

Светослав Метанов 21 февруари 2018 в 14:39 18738 4

Служителите на вътрешния контрол в "БДЖ-Товарни превози" открито обвиниха ръководството на компанията в непрофесионализъм, деспотизъм и очевидна некадърност.

Управителят на "БДЖ-Товарни превози" Любомир Илиев лъже безцеремонно и уронва авторитета на компанията. Това е записано в доклад на служители от отдел "Вътрешно фирмен контрол" в карго компанията, изпратен до министъра на транспорта Ивайло Московски, до омбудсмана Мая Манолова и до директора на ИА "Главна инспекция по труда" инж. Румяна Михайлова. 

Според експертите в "БДЖ-Товарни превози" шефът на компанията е предизвикал хаос и стрес сред служителите в дружеството, изопачавайки техни препоръки за решаване на проблема с преразхода на гориво при дизеловите влакове. 

"Разпореждането Ви да бъдат наложени финансови и дисциплинарни наказания на локомотивни машинисти, са въпреки докладите на отдел "Вътрешно фирмен контрол", а не заради тях", се казва в писмото на инспекторите, което е заведено в деловодството на транспортното министерство в понеделник.

Те уточняват, че изрично са посочили, че проблемът с преразхода на гориво се дължи на несвършена работа на служителите в т. нар. енергийните комисии в предприятието, а не на машинистите.

"Неправомерното и неоснователно уволнение на машинисти доведе до натрупване на извънреден труд над допустимите по закон 150 часа на годишна база. Вашите действия създадоха сред персонала среда от негативни настроения, последствията от които ще отзвучават още дълго време, ако изобщо отзвучат докато Вие заемате длъжността управител на "БДЖ-Товарни превози", пише в доклада на "Вътрешно фирмен контрол".

Инспекторите обвиняват шефа на предприятието обвиняват шефа на компанията и в безпринципна разправа срещу машинисти, за които няма каквито и да е доказателства, че са участвали в кражби на гориво.

"Определянето на степента на дисциплинарните наказания на локомотивните машинисти не е базирано на никакви правни и морални принципи", пишат специалистите от вътрешния контрол.

Те посочват, че Илиев е наредил на тримата шефове на регионалните депа на компанията за назидание на колегите им да бъдат уволнени петимата машинисти с най-голям преразход на гориво, без оглед на това колко е размерът на преразхода.

Така се е стигнало до поредица от абсурди. Като пример е посочено, че машинистът Ангел Маджаров от Локомотивно депо Стара Загора е уволнен заради преразход на гориво от 1015 литра за първите 7 месеца на м. г., а петият в същия списък за уволнение е имал с 516 л над нормата. В същото време машинистът от Локомотивно депо Бургас, който е имал преразход от 2242 литра, но е останал шести в списъка на местното депо с преразходите не е уволнен от работа, а е получил само предупреждение. Същото дисциплинарно наказание "Предупреждение за уволнение" е получил и машинистът Димитър Стефанов, който за 7 месеца е натрупал шокиращият преразход от... 15 литра!

От вътрешния контрол посочват и че наказанията са отменени единствено заради оказания натиск, граничещ с бунт към Илиев.

"Подобно отношение към машинисти от управител на жп оператор е абсолютно недопустимо. Недопустимо е по подобен начин да се отнася към своите подчинени който и да е ръководител на фирма в България в началото на XXI век. Считаме, че с тези свои действия Вие сериозно уронихте авторитета на "БДЖ-Товарни превози", създадохте усещане за несигурност в служителите на дружеството и накърнихте авторитета на заеманата от Вас длъжност", пише в доклада.

Според вътрешните контрольори в компанията Любомир Илиев е излъгал пред медиите, омаловажавайки проблема с извънредния труд в компанията, както и за начина за отчитане на работното време на машинистите.

"Вашето изявление пред медиите освен лъжа е и подигравка с труда на машинистите, които работят в тежки условия на труд с морално остарели локомотиви, които са некачествено ремонтирани и поддържани", пише в доклада.

Инспекторите на "БДЖ-Товарни превози" са категорични, че проблемите в дружеството не идват от мързела на машинистите или некачествена работа, а са резултат от слабото управление на дружеството от страна на Илиев.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

12416

4

IBL IBL

22.02 2018 в 11:56

Да допълня едно много важно сравнение с Австрия - държава много сходна с БГ като територия и население. Там с около ТРИ ПЪТИ по-малко персонал, австрийските железници обслужват приблизително ТРИ ПЪТИ повече пътници и ТРИ ПЪТИ повече товари. Нека това да вникне в бетонните глави и да е едно малко обяснение от огромната картина, която показва защо сме бедни. Бедни сме, щото сме необразовани, мързеливи, немарливи и не виждаме по-далеч от малката гроздова на масата в огромното си мнозинство. Със здраве!

12416

3

IBL IBL

22.02 2018 в 11:54

Да уточня за пича дето ми е лепнал 10 минуса едновременно (апропо: оффци - махнете я тая система). Всяка система, която изземва от всички със сила и преразпределя на свои е комунизъм. Това беше в основата му, и все още е.
Само в тая фирма БДЖ и отрочетата ѝ се харчат над 1% от БВП годишно, а резултатите са повече от видни: все по-малко пътници (социална и субсидирана услуга, за която отива доста от този 1%), все по-малко товари, все повече кражби, все повече неудобства и безмислици за хората, ползващи тая "услуга". В тази система масово се влиза с идеята, че там си "уреден" до живот. За там се приема за нормално като влезеш първата ти задача да е да почнеш да се ориентираш за далаверите. Там се очаква да се обогатяваш от далавери, а не от труда си.

12416

1

IBL IBL

21.02 2018 в 15:04

Закривай! Още една система, в която комунизмът все още не е свършил... 30 г. по-късно.