10 милиона лева е струвал проектът, в който е включена концепцията, според която в края на седми клас децата трябва да знаят само 80 думи от чуждия език, който изучават.
8,5 милиона от тях министерството на образованието е получило от Европейския социален фонд. Останалите милион и половина сме извадили ние като национално съфинансиране.
За да изготви нови програми за всички класове, образователното министерство е кандидатствало за финансиране по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“. Одобреният проект „Подобряване на качеството на общото образование“, който ще се изпълнява и през 2013 г., предвижда създаването на нови програми за всички класове по всички основни предмети.
При кандидатстването за него една дирекция на МОМН - „Структурни фондове и международни образователни програми", като възложител е поканила друга дирекция на МОНМ за изпълнител. Това е дирекция „Образователни програми и образователно съдържание“.
Проблемът е, че за дейности, за които се очаква финансиране от Европа по проекта – създаване и осъвременяване на Държавни образователни изисквания и създаване или актуализиране на учебни програми, на експертите в тази дирекция всъщност се плащат заплати.
Така за една и съща дейност ще има двойно, прескъпо, финансиране – веднъж със заплата и втори път – с проект за 10 милиона.
Ако парите за одобрения през 2011 г. проект бъдат отказани от Европа, те ще бъдат платени от държавния бюджет, т.е. от джоба на обикновения данъкоплатец.
В проекта няма материални активи. Всички пари отиват за писане на програми и обучението на учителите по тях.
Към момента МОМН е представило само резюмета на новостите в програмите по шестте основни чужди езика, изучавани в училище, по математика и по информационни технологии.
Обучението по чужди езици се свежда до абсолютно елементарно ниво.
Крайната цел на МОМН, разписана в програмите, е след шест години обучение (II-VI клас) децата да владеят съответния чужд език на ниво... А2. Според Европейската езикова рамка по-ниско от това ниво е само А1, от което започват абсолютно начинаещите.
В програмите пише още, че в края на обучението си в основния курс децата трябва да могат да пишат с 80 думи и да формулират 11-12 реплики с тях. До IV клас няма почти никаква граматика, дори в по-горните класове изучаването й е се отлага.
По математика промените са две-три. Най-видимата е може би прехвърлянето на уроците за Питагоровата теорема от учебниците за девети в тези за шести клас. Друга, потвърждаваща желанието за „олекотяване“ на учебния материал, е отпадането на темата „Трапец“ от програмата за седми клас и прехвърлянето й в осми, както и отпадането на уроците за параметрични уравнения.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
07.11 2013 в 22:17
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
28.09 2012 в 09:06
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
28.09 2012 в 02:17
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
4I4ATA
Исторически парк или държава в държавата, на която самата държава не обръща внимание
alfakentavur
След 4 ч. дебат за промените по Патриарха: Трайков не иска да е кмет на дупката на геврека, от която хората са си тръгнали
Бешката
След 4 ч. дебат за промените по Патриарха: Трайков не иска да е кмет на дупката на геврека, от която хората са си тръгнали
Mateevk
Гнусно! Училище връзва пионерски връзки на деца. Депутат от ГЕРБ гледа от първия ред (видео)
alcom4
Русия започна масирано настъпление в Харковска област
borisboris
Гнусно! Училище връзва пионерски връзки на деца. Депутат от ГЕРБ гледа от първия ред (видео)
jorj
Гнусно! Училище връзва пионерски връзки на деца. Депутат от ГЕРБ гледа от първия ред (видео)