Авиокомпаниите easyJet, Air Transat и Norwegian Air Shuttle обявиха промяна на правилата за пилотите при полет.
Новите правила ще задължават винаги да има двама членове на екипажа в пилотската кабина,а при напускане на един от пилотите главната стюардеса ще заема мястото му. Мерките влизат в сила от утре.
"Обсъждаме това от много време, но последните събития ускориха взимането на решение", обяви Томас Хестамер, директор на дейността на норвежката авиокомпанията Хестамер, цитиран от АФП.
В момента съгласно европейските регулации не се изисква постоянно присъствие на поне двама души в пилотската кабина. Решението за налагането на тази практика като задължителна може да се вземе oбаче единствено от Европейската агенция за авиационна безопасност (AESA).
Решението на двете авиокомпании идва след днешните разкрития за катастрофата на германския самолет на "Джърмън уингс", от които става ясно, че вторият пилот по всяка вероятност умишлено е ударил самолета след като неговият колега е напуснал пилотската кабина.
След 11 септември 2001 г. в авиопревозвачите са направени редица промени за сигурността на пилотските кабини, в опит да се направят невъзможни отвличанията на самолети.
Според федералните власти вратите на кабините са толкова здрави, че могат да издържат взрив на граната. Те обикновено остават заключени по време на целия полет. Системата за сигурност позволява на пилотите да контролират достъпа до кабината от вътре и са напълно безсилни, ако излязат от нея.
В САЩ мерките за сигурност при напускане на един от пилотите отдавна се изпълняват и стюардеса влиза в "кокпита", ако един от пилотите е в почивка, за да се избегнат подобни инциденти.
Изискването в кабината да не може да остане един човек е въведено от няколко години и в България.
"Вратата на кабината се отваря с код само отвътре. Камера над вратата показва кой е отпред, но само човекът вътре може да реши дали да го пусне вътре, или не. Когато се въведе кодът, вътре в кабината устройство издава звук в продължение на 20 секунди. В тези 20 секунди пилотът може да вземе решение да пусне или не човека. След 11 септември излезе нормативно изискване вратите на съществуващите самолети да бъдат подсилени, а новите да са направени така, че да се изключи възможността за тяхното разбиване”, обяснява авиационният експерт Александър Младенов, цитиран от bTV.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
27.03 2015 в 09:09
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
27.03 2015 в 08:49
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
27.03 2015 в 03:24
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
26.03 2015 в 23:11
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
26.03 2015 в 22:22
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
26.03 2015 в 22:05
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
26.03 2015 в 21:49
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
26.03 2015 в 21:27
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
26.03 2015 в 21:15
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
мнение от IP
Борисов е спокоен за Кърджали, щом водачи на листи са Пеевски и Караянчева
БЪЛГАРИЯ НАД ВСИЧКО
Радев: Победа над Русия е невъзможна, продължаването на войната в Украйна не е изход
dolivo
Зрелостници са получили тестове с липсваща диаграма на матурата по БЕЛ
dolivo
''Не мога да си представя, че за отиването в историята на Симеоновския лифт няма виновни''
Valioka
Борисов е спокоен за Кърджали, щом водачи на листи са Пеевски и Караянчева